20. 3. 2024
Widgety vystřelují počty objednávek o stovky procent
“Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” přiznává Jan Hanzlík, country manažer Twista.
Twisto své widgety vyvinulo na základě několikaletého testování, během kterého si ověřilo, jak důležitou roli hrají při nákupu podrobné informace o produktu i způsobu platby. Právě widgety tyhle podrobné informace poskytují. Jsou to malé interaktivní prvky vestavěné do webových stránek e-shopu, které zobrazují například to, jaké platební metody e-shop nabízí a jakým způsobem je může zákazník využít. Konkrétně v případě Twista widgety informují o možnosti platit do 30 dní nebo o možnosti rozdělit si platbu na třetiny.
Twisto zprostředkovalo své widgety poprvé v minulém roce, od té doby je integrovaly desítky e-shopů. Samotná integrace je jednoduchá a Twisto data ukazují, že tahle práce se obchodníkům bohatě vyplatí. Bez výjimky všem e-shopům narostl celkový objem peněz, které zákazníci s Twistem utratili, i počet objednávek. Například e-shopu eyerim.cz se po nasazení widgetů zvýšila hodnota všech Twisto nákupů o 349 %, jejich celkový počet o 369 %. U e-shopu martessport.cz je zásah ještě výraznější. S widgety narostl objem i počet nákupů o 517 %, zvýšila se také průměrná hodnota objednávky a to o 21 %.
Widgety fungují také na velkých platformách. Například na internetovém tržišti Allegro se zvýšila s widgety celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %. “Funguje tam jednoduchý princip. Ve chvíli, kdy zákazník ví, že e-shop nabízí platbu pomocí Twista, s mnohem větší pravděpodobností ji také využije. Musí to však vědět už od chvíle, kdy přijde na e-shop a ne až v okamžiku, kdy se dostane k platbě,” vysvětluje Jan Hanzlík. Widgety proto zákazníka provázejí už od úvodní stránky e-shopu a připomínají mu možnosti placení třeba i ve chvíli, kdy si zboží teprve prohlíží. Podle dat Twista volí díky widgetům odloženou platbu mnohem častěji také zákazníci, kteří s ní do té doby neměli žádnou zkušenost. Například na e-shopu houseland.cz Twistem běžně zaplatilo 6 % nových zákazníků, po integraci widgetů jejich podíl vzrostl na 16%.
“Ve chvíli, kdy zákazník přijde na e-shop, potřebuje znát dvě věci. Co si chce koupit a jak za to zaplatí. Na menší nákupy může využít naši klasickou odloženou platbu, pro větší nákupy platbu na třetiny,” vysvětluje nabídku způsobu placení country manažer Twista. Zároveň dodává, že nabídka relevantních platebních metod zvyšuje konverzi a ochotu zákazníka se k obchodníkovi vracet.