5. 11. 2020
Virtuální karty od Twista zažívají boom. Za první měsíc si je pořídilo 40 % aktivních zákazníků, platí s nimi vyšší částky
Praha 5. listopadu 2020 - 40 % aktivních uživatelů s tarifem Twisto Online si pořídilo virtuální kartu už v prvním měsíci uvedení do nabídky. Vychází to z interního šetření společnosti Twisto, která učí Čechy platit moderně, bezpečně a za pomoci nejnovějších technologií. Twisto zároveň zjistilo, že majitelé virtuálních karet s nimi o něco více platí – zatímco s platební metodou Twisto Pay byla minulý měsíc průměrná velikost nákupu 800 Kč, s virtuálními kartami činí 980 Kč. Lidé, kteří si u Twista založí účet, mají nyní možnost úplně zahodit plastové platební karty díky prestižní certifikaci Digital First od Mastercardu, kterou Twisto letos získalo. Čistě virtuální placení je přitom pro uživatele nejen pohodlnější, ale především bezpečnější.
Založit si účet, ale nemuset hledat přihrádku v peněžence na další kartu? S Twistem od letoška běžná realita. „Všichni u nás registrovaní klienti mají možnost vytvořit si virtuální kartu na jedno kliknutí, a to bez nutnosti vlastnit fyzickou plastovou kartu. Jde to úplně zdarma,“ potvrzuje CEO a zakladatel fintechu Twisto Michal Šmída. Karta je navíc pro uživatele připravená okamžitě, odpadá tedy běžná čekací lhůta a nutnost „zprovoznění“ karty přes bankomat, jak je tomu v případě karet fyzických.
Netflix či Spotify bez starostí
Téměř čtvrtina zákazníků Twista, kteří si v minulém měsíci virtuální kartu aktivovali, ji používají na své pravidelné předplatné, např. pro služby Netflix, Spotify nebo HBO. „Tito zákazníci správně vytušili, že virtuální karta představuje nejlepší způsob pravidelného placení. Nemůže se totiž stát, že by ji někde ztratili a museli ji kvůli bezpečnosti deaktivovat,“ vysvětluje Šmída.
Doteď mohli běžní zákazníci s tarifem Online platit ve zhruba 1 200 e-shopech s metodou Twisto Pay. Díky virtuálním kartám se tato možnost rozšířila na platby kdekoliv na internetu, navíc se zážitkem odložené platby. Twisto totiž danou částku uhradí za klienta, ten pak peníze Twistu pošle třeba za měsíc v rámci vyúčtování.
Bez plastu a bezpečně
Platit s virtuální kartou v internetovém prostředí je daleko bezpečnější a pohodlnější varianta, jejíž výhoda spočívá v tom, že ji v podstatě nelze zneužít – k číslu karty a ověřovacímu údaji, tzv. kódu CVC (Card Verification Code), má přístup pouze uživatel aplikace nebo internetového bankovnictví. Protože kód není zobrazený ve fyzickém světě, nikdo jiný jej nemůže přečíst. Karty si pak lidé mohou pohodlně uložit do prohlížeče Chrome od Googlu i do klíčenky na iCloudu, takže každý nákup proběhne hladce bez hledání údajů v peněžence a opisování čísel.
Virtuální platební karty Twisto představilo už v letos v březnu, od září jsou pak dostupné pro všechny zákazníky, a to i pro ty, kteří neměli tarif umožňující objednat si plastovou platební kartu (Twisto Online). V září Twisto také doplnilo možnost vložit virtuální karty do Apple Pay (Google Pay s virtuálními kartami fungovalo již od března). „Na placení mobilním telefonem si u nás zvyká stále větší množství zákazníků. Je to přirozené – zatímco u peněženky či karty hrozí, že ji někde zapomenete, mobil máte pořád při ruce. Navíc je každá platba chráněná biometrickým ověřováním, tedy otiskem prstu, riziko zneužití je proto podstatně menší než u karty, kde stačí znát pin,“ vysvětluje Šmída.
Fyzické karty bez CVC kódu
Pro zákazníky, kteří stále upřednostňují klasické karty, samozřejmě existuje bezplatná možnost vystavení Twisto karty. Ta je ovšem svým způsobem také pokroková – nezobrazuje totiž CVC kód, ten je dostupný pouze v aplikaci nebo internetovém bankovnictví. Kromě toho jsou nové karty vhodné pro zrakově handicapované díky speciálnímu výřezu, tzv. blind notch, který pomáhá nevidomým s kartou lépe manipulovat.
*„Viditelný CVC kód na kartách považujeme za přežitek, který zvyšuje riziko zneužití karty cizími osobami. A jak se ukázalo, převaha našich klientů uvažuje stejným způsobem. Ptali jsme se nedávno 320 z těch, kteří si novinku vyzkoušeli, a hodnotí ji zejména kladně nebo neutrálně. Jen necelá čtvrtina oslovených by si přála, aby CVC kód na kartách zůstal viditelný,“ * říká Michal Šmída, CEO společnosti Twisto.
Twisto se přitom už před rokem zavázalo, že do roku 2025 bude úplně bezplastové. Díky rychlému vývoji a týmu se ovšem celou strukturu podařilo připravit již nyní, tedy o pět let dříve.